Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Intrebari si raspunsuri la Metodologia de evaluare si selectie a Planurilor de afaceri care vor fi finantate in cadrul proiectului „LET’S START-UP AFACEREA TA!” – cod SMIS 104999

Intrebari primite

Raspunsuri

In structura planului de afaceri sunt 3 capitole, fiecare capitol avand alte „subcapitole”.

Vreau sa stiu daca:

Fiecare capitol trebuie sa inceapa pe o noua pagina?

Fiecare subcapitol trebuie sa inceapa pe o noua pagina?

Nu este obligatoriu, recomandat insa este sa existe o diferentiere de unde incepe un capitol/subcapitol, pentru a putea fi citit mai usor de catre evaluator.
In metodologia primita de la CCI Suceava este un model referitor la sursele de finantare.

In acest model sunt 3 coloane.

In a treia coloana ce calcule trebuie sa fie completate?

Trebuie mentionat un calcul al valorilor surselor de finantare?

Daca sterg din tabel coloana respectiva afecteaza cu ceva acest lucru?

Atasata aveti modelul completat informativ.

Valoare Calcul
Valoarea totala a proiectului, din care: 18665225 ???
Valoarea eligibila a proiectului (inclusiv TVA nedeductibila 186652,25 ???
Contributia solicitantului 15.000 ???
Finantare nerambursabila solicitata 171.652,25 ???
Modalitatea de completare a acestor rubrici  din bugetul prevazut in cadrul planului de afaceri a fost detaliata prin Precizarile cu privire la Anexa 7.a  –  Bugetul detaliat (finantarea planului de afaceri), publicate in data de 26.10.2018.
In bugetul detaliat din metodologie la coloanele 4 si 5 scrie TVA aferenta cheltuielilor eligibile.

Pe site scrie ca TVA-ul deductibil de la coloana 5 este neeligibil.

Care varianta este corecta?

TVA din coloana 4 este TVA eligibil ( adica face parte din suma solicitata la finantare) iar TVA din coloana 5 este neeligibil, el urmeaza sa fie recuperat conform Codului Fiscal.
Draftul atasat face referire la sursele de finantare.

Suma maxima a proiectului 171652,25 lei unde trebuie incadrata – la finantare nerambursabila solicitata?

 

A fost explicat  in cadrul Precizarilor cu privire la Anexa 7.a  –  Bugetul detaliat (finantarea planului de afaceri), publicate in data de 26.10.2018. Bugetul total eligibil al proiectului este format din finantarea nerambursabila solicitata si din cofinantarea proprie.
Pe site-ul cciabt scrie ca Finantarea nerambursabila solicitata (Punctul III) reprezinta diferenta dintre valoarea eligibila (Punctul Ia) si Contributia solicitantului (Punctul I).

In acest caz, suma totala eligibila din Bugetul Detaliat (coloana 6) nu repreziinta suma nerambursabila solicitata, deoarece coloana 6 – coloana 5 reprezinta Punctul III (Finantare nerambursabila colicitata).

Coloana 6 din buget= col.3 + col.4

Recomandam  parcurgerea informatiilor din Precizarile cu privire la Anexa 7.a  –  Bugetul detaliat (finantarea planului de afaceri), publicate in data de 26.10.2018.

Pentru a dispune de suma maxima finantat, unde ar trebui sa o trec (la Surse de finantare – Punctul III – Finantare nerambursabila solicitata sau Bugetul Detaliat – Total Eligibil) Total eligibil = cofinantare proprie + finantare nerambursabila solicitata.
Referitor la bugetul detaliat din metodologie.

Am repartizat suma finantata si contributia personala pe un an de zile.

Am luat in calcul toata suma (171652,25 lei) finantata.

Este bine asa sau trebuie luat in calcul doar 75% din suma solicitata in vederea finantarii?

Repartizarea este facuta pentru primul an de activitate si diferenta pana la 100% o pot primi dupa primul an daca cifra de afaceri depasesete 30% …..

Este ok asa.  Atasam prezentei adresa emisa de Autoritatea finantatoare privind modalitatea de plata a finantarii nerambursabile.
In cazul in care infiintez o societate neplatitoare de TVA, costurile deductibile din Buget le pot trece la nedeductibile?

Exemplu:

1. Daca optez pentru o societate platitoare de TVA:

Pret utilaj: 10.000 lei fara TVA

TVA deductibil: 1.900 lei

Total eligibil: 10.000 lei, deoarece TVA-ul deductibil nu este eligibil.

2. Daca optez pentru o societate neplatioare de TVA:

Pret utilaj: 10.000 lei fara TVA

TVA nedeductibil: 1.900 lei

Total eligibil: 11.900 lei.

Este la latitudinea dumneavoastra pentru care din variante optati.
Pe ce perioada minima trebuie mentinute cele 2 locuri de munca? (18 luni +6 luni=24 luni sau pe 30 luni?) 30 de luni
Care este norma de munca pe zi ale celor doua locuri de munca? Norma intreaga sau partiala, in functie de justificarile din cadrul planului de afaceri.
Se pot angaja persoane cu norma partiala de munca: respectiv 4h/zi sau 2h/zi? Da. In acest sens, va sugeram parcurgerea raspunsului furnizat la intrebarea nr. 3, Capitolul Indicatori, din Lista de intrebari si raspunsuri publicata in 13 octombrie 2016 de catre Ministerul Fondurilor Europene  pentru apelul România Start Up Plus (atasata prezentei).
Se pot angaja persoane aflate in somaj sau absolventi de facultate aflati in somaj pentru a putea beneficia si de subventia de la somaj? Da, daca totalul ajutorului de minimis nu depaseste plafoanele stabilite de legislatia in domeniu.
Pe ce perioada trebuie facute proiectiile financiare privind afacerea si cashflowul? 30 luni
Perioada minima de functionare a societatii este de 30 de luni? Da
Două locuri de muncă nou create pot fi și două locuri de muncă part-time? Da
Cum se amortizează echipamente/utilajele? Se poate aplica amortizarea accelerată? Amortizarea se face conform legislatiei fiscale in vigoare.
În buget, la pc. 2.4. sunt cuprinse Cheltuieli cu achizitia de active fixe corporale, la pc. 2.11 Amortizare de active aferente functionarii întreprinderilor  – cumularea celor două puncte nu dublează suma? Nu
Înlocuirea angajaților în cât timp trebuie făcută? Nu ar trebui menționat acest lucru? Nu, inlocuirea persoanelor se face in cel mai scurt timp posibil, cu prezentarea, obligatoriu, a dovezilor privind demersurile facute in acest sens
S-au solicitat mai multe detalii despre polița de asigurare/scrisoare de garanție Acest aspect urmeaza sa fie stabilit de catre finantator, iar in cazul in care se va identifica o societate de asigurari si se vor definitiva toate aspectele legate de polita, se va discuta cu fiecare castigator al concursului planurilor de afaceri si se vor ajusta planurile de afaceri in asa fel incat sa cuprinda si aceasta cheltuiala. Deci nu este necesara prezentarea vreunei oferte in cadrul bugetului prevazut in planul de afaceri

Anexe:

Adresa conditii acord ajutor de minimis

 

Lista_intrebari_frecvente_Romania_Start_Up_Plus_HelpDesk_octombrie 2016