Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Anunțuri

Autoritatea pentru Digitalizarea României a demarat proiectul „Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”

Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri

Beneficiar: Autoritatea pentru Digitalizarea României

Autoritatea pentru Digitalizarea României a demarat proiectul „Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri”, aferent Investiției 19 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Scheme dedicate perfecționării/recalificării angajaților din firme.

Proiectul va sprijini transformarea digitală a minim 2000 de întreprinderi mici și mijlocii prin consolidarea competențelor digitale ale angajaților lor și specializarea forței de muncă în domenii tehnologice avansate. Angajații IMM-urilor își vor putea îmbunătăți nivelul de cunoștințe și competențe prin participarea la programe de formare în nouă domenii tehnice cheie.

Valoarea totală a proiectului: Valoarea totală a Contractului de finanțare este de 177.102.000 lei fără TVA, echivalentul a 36.000.000 euro din PNRR, la care se adaugă 33.649.380 lei, echivalentul a 6.840.000 euro, reprezentând valoarea neeligibilă a TVA.

Durata de implementare a proiectului: Decembrie 2022- Decembrie 2025.

Obiectivul general al proiectului: Obiectivul acestei investiții este de a sprijini transformarea digitală a întreprinderilor mici și mijlocii prin sporirea competențelor digitale ale angajaților lor. Se dorește astfel ca România să își specializeze forța de muncă în domenii tehnologice avansate. Prin această intervenție se vizează atât creșterea competitivității forței de muncă cât și a firmelor.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini sau recalificarea angajaților din IMM-urile din România, prin participarea acestora la programe de formare, în domenii tehnice cheie, cum ar fi:

– Internet of things

– Cloud technologies

– Big data

– Învățarea automată

– Inteligența artificială

– Automatizarea proceselor robotice

– Blockchain

– Cyber-Physical Systems

– Additive manufacturing

Rezultate așteptate:

  1. Platformă de e-learning implementată și funcțională;
  2. Parteneri cu competențe de formare profesională selectați care sa furnizeze curricula pentru programele de formare în domeniile vizate;
  3. Programe de formare în concordanță cu domeniile menționate în ghidul solicitantului la punctul 1.3, dezvoltate și disponibile în format compatibil cu platforma ADR;
  4. IMM-uri informate cu privire la disponibilitatea de cursuri de formare în tehnologii avansate, la nivelul ADR;
  5. Formare profesională realizată pentru angajații propuși de IMM-urile selectate și evaluați la sfârșitul perioadei de formare;
  6. Angajati absolventi ai programelor de formare;
  7. Plăți aferente serviciilor de formare, efectuate care partenerii selectați;

Grup tintă: Angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial) ce provin din IMM-uri.

Tipul apelului: Apel deschis cu dată limită de depunere, în baza principiului „primul venit, primul servit”.

Pentru a beneficia de ajutorul prevăzut de schema de ajutor de minimis pentru perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți, IMM-urile interesate se pot înregistrarea și pot transmite solicitări de sprijin până la data de 30.11.2024, ora 17:00, pe platforma PNRR disponibilă la următorul link: https://proiecte.pnrr.gov.ro.

IMM-urile care au depus solicitări de sprijin vor avea posibilitatea de a opta pentru unul sau mai multe programe, pentru formarea propriilor angajați, în limita bugetului alocat, respectând prevederile din Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20953/22.07.2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru „Perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți”, asociată Planului național de redresare și reziliență al României 2021 – 2026, pilonul II, componenta C7, investiția 19, cu modifcările și completările ulterioare.

Solicitările de sprijin vor fi evaluate de către Autoritatea pentru Digitalizarea României în baza principiului „primul venit, primul servit”.

Mai multe detalii regasiti aici.

Lansare Proiect CRED- Creșterea Responsabilității Economiei sociale Durabile

Comunicat privind lansarea proiectului – CRED – Creșterea Responsabilității Economiei sociale Durabile
ACQUISITION CAREER MANAGEMENT S.R.L., în calitate de Beneficiar, în parteneriat cu ASOCIAȚIA CONSENSUAL și CAMERA DE COMERȚ, INDUSTRIE ȘI AGRICULTURĂ BOTOȘANI, anunță lansarea proiectului “CRED – Creșterea Reponsabilității Economiei sociale Durabile”, ID MySMIS 309474.
Obiectivul general al proiectului constă în îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru minim 135 de persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban, din următoarele categorii: persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri cu vârsta de peste 30 ani, șomeri, șomeri de lungă durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii, persoane inactive, prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale, respectiv înființarea a minim 21 de structuri sustenabile de economie socială în mediul urban din regiunile Nord-Vest, Nord-Est, Vest, Centru, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia și Sud-Est, pentru a asigura integrarea pe piața muncii a persoanelor din grupurile vulnerabile.
Implementarea activităților proiectului va conduce la atingerea următoarelor rezultate:
 Minim 300 de persoane informate cu privire la activitățile derulate în cadrul proiectului;
 Minim 135 de persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban selectate în grupul țintă, din care minim 14 persoane vor fi femei;
 Minim 135 persoane participante la programele de formare antreprenorială specifică, membre ale grupului țintă;
 Minim 135 de persoane participante la alte activități de dezvoltare a capacității și abilităților în domenii relevante în vederea înființării de întreprinderi sociale, membre ale grupului țintă;
 1 concurs de evaluare și selecție a planurilor de afaceri și minim 21 de planuri de afaceri aprobate și selectate în vederea finanțării;
 Minim 21 de întreprinderi sociale înființate și funcționale în mediul urban al regiunilor NV, NE, SM, SV-Oltenia, SE, Vest, Centru;
 Minim 136 de locuri de muncă nou create în mediul urban al regiunilor NV, NE, SM, SV-Oltenia, SE, Vest, Centru;
 Minim 21 de atestate de întreprindere socială dobândite.
Durata de implementare a proiectului este de 30 de luni, cu începere din data de 1 iulie 2024 și finalizare la data de 31 decembrie 2026.
Valoarea totală a proiectului este de 14.889.489,05 lei, din care 12.589.668,92 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE+, 2.221.706,28 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național și 78113.85 lei reprezintă valoarea cofinanțării eligibile a beneficiarului.
Pentru orice alte informații cu privire la activitățile desfășurate în cadrul proiectului, ne puteți contacta, utilizând următoarele date de contact:
Acquisition Career Management: proiect309474@acm.info.ro
Asociația Consensual: proiect.cred@gmail.com
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Botoșani: cred.cciabt@yahoo.com

Târgului Regional de Zootehnie, Utilaje Agricole și Produse Tradiționale Botoșani organizat în parteneriat cu Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Botoşani a

Camera de Comerț, Industrie şi Agricultură Botoșani anunță succesul celei de-a XVI-a ediții a Târgului Regional de Zootehnie, Utilaje Agricole și Produse Tradiționale Botoșani! 🌾🐄🚜

În perioada 11-12 mai 2024, împreună cu Stațiunea de Cercetare Dezvoltare Popăuți, Asociația Crescătorilor de Ovine și Caprine Moldoovis, Asociația Crescătorilor de Taurine și Primăria Răchiți, am organizat unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului pentru comunitatea agricolă și nu numai.

🎉 Peste 15,000 de persoane au participat la târg, bucurându-se de o gamă variată de atracții și activități. Printre principalele momente de atracție au fost:

  • Prezentarea și parada de animale – canină, cabalină și ovină, care au impresionat publicul.
  • Noutățile în materie de utilaje agricole, prezentate de cei mai importanți producători și distribuitori din domeniu.
  • Produse tradiționale locale care au încântat gusturile vizitatorilor.

🎵 Atmosfera a fost animată de mai multe ansambluri și formații de muzică populară, care au adus voia bună și tradiția românească mai aproape de inimile tuturor participanților.

Mulțumim tuturor partenerilor, participanților și vizitatorilor care au contribuit la reușita acestui eveniment! 🙏 Vă așteptăm cu drag și la următoarele ediții pentru a celebra împreună tradiția, inovația și comunitatea noastră!

Catalogul Topul Judeţean al Firmelor

Ca în fiecare an, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Botoşani publica Topul Judeţean al Firmelor.

Lucrarea este realizată conform prevederilor legale, iar sursele de informatii sunt Ministerul Finanţelor Publice, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi informaţii din activitatea curentă a Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Botoşani.

Documentul poate fi descarcat de aici